Conf. univ. dr. Mariana CRAȘOVAN

Conf. univ. dr. Mariana Crașovan este cadru didactic titular al Departamentului de Științe ale Educației din anul 1999. Este absolventă a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Facultatea de Istorie și Filosofie, Specializarea Pedagogie-Limba și literatura română. A obținut titlul de doctor la aceeași universitate, cu tema Mentoratul-modalitate de pregătire și integrare profesională a viitoarelor cadre didactice, sub coordonarea d-lui Prof. univ. dr. Miron Ionescu.
Este director al programului postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă Tendințe actuale în didactici și a fost implicată în 17 proiecte de dezvoltare-cercetare, cu finanțare națională sau internațională, fie în calitate de coordonator, fie de membru/expert în echipele proiectelor.
Cursurile predate (nivel licență)
Pedagogia învățământului preșcolar și primar
Teoria și metodologia curriculumului
Didactica predării științelor educației
Didactica domeniului Științe ale educației-dezvoltări moderne (MEDC și PEDCOP)
Este director al programului postuniversitar de formare și dezvoltare profesională continuă Tendințe actuale în didactici și a fost implicată în 17 proiecte de dezvoltare-cercetare, cu finanțare națională sau internațională, fie în calitate de coordonator, fie de membru/expert în echipele proiectelor.
Cursurile predate (nivel licență)
Pedagogia învățământului preșcolar și primar
Teoria și metodologia curriculumului
Didactica predării științelor educației
Didactica domeniului Științe ale educației-dezvoltări moderne (MEDC și PEDCOP)
Domenii de interes ştiinţific
Formarea cadrelor didactice
Mentoratul în formarea inițială și continuă a cadrelor didactice
Design curricular/design al instruirii
Formarea cadrelor didactice
Mentoratul în formarea inițială și continuă a cadrelor didactice
Design curricular/design al instruirii
Publicații
Articole
1. Craşovan., M., 2016, Transversal competences or how to learn differently, în volumul the 2nd International Conference on Communication and Education in Knowledge Society, Timisoara, 5-7 noiembrie 2015, Universitatea de Vest din Timișoara, in Philosophy, Communication, Media Sciences Series (ISSN2498-5082)
2. Crasovan, M.; Predescu, M. (2014) The need for mentoring as a resilience factor for adapting to school workplace, p. 327-332, in Ionescu, Ș. (ed.) The Second World Congress on Resilience: From Person to Society, Bologna, Medimond International Proceedings, http://www.congress.resilience.uvt.ro/documents/Congress%20on%20Resilience%202014%20E-book%20R508%2030.10.2014.pdf
3. Sava S., Crasovan M. (2013). Career counselling and validation of competencies as keys for facing unemployment. In the Volume of the 5th International conference „Education facing contemporary world issues” EduWorld, Pitesti; 29nov.- 1dec. 2012.In Procedia - Social and Behavioral Sciences, vol. 76 (2013), Elsevier ISSN 1877-0428, pages 734-738: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813007398, doi: 10.1016/j.sbspro.2013.04.196
4. Lupou, R., Crasovan, M., Mitruti, A., 2011, Competence assessment as a mean to facilitate employability, career progress and accreditation towards a qualification, in Procedia Social and Behavioral Sciences,15(2011), p.1115-1119, doi: 10.1016/j.sbspro.2011.03.248, World Conference on Educational Sciences
5. Craşovan, M., Ungureanu, D., 2010, Teachers’ convictions and beliefs regarding the professional debut, in Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2/2010 (2), p. 2829-2835, doi: 101016/j.sbspro.2010.03.4232829.2835
BDI
1. Moș, I., Crașovan, M., 2015, Intra-disciplinarity or interdiscipnarity in teaching mathematic in primary school?, in Journal of Educational Sciences, nr 1.
Crașovan, M., 2012, Bridges between career counselling and validation of competences, in Revista de Științe ale Educației, nr. 2, Editura Universității de Vest Timișoara
2. Craşovan, M., 2011, General didactics, subject didactics or area didactics?,în Revista de Ştiinţe ale Educaţiei, an XII, nr.2 (24), Editura Universităţii de Vest, Timişoara
CĂRŢI
1. Crașovan., M., 2016, Mentoratul-modalitate de pregătire profesională a viitoarelor cadre didactice, Editura Universitară București
COORDONARE CĂRȚI
1. Crasovan M., Sava S. (coord, 2012). Validation of Competencies as Part of Career Counselling, Thessaloniki: Grafimapublications
2. Craşovan, M. 2016, Educaţie-evaluare-integrare, Editura Universităţii de Vest din Timişoara
CAPITOLE DE CARTE
1. Sava, S., Crașovan, M., 2015, Conceptualizarea pedagogică a demersului didactic, ca premisă a calității procesului educațional în învățământul superior, în Potolea, D., Tacea, F.,Calitatea educației. Învățare. Dezvoltare umană, Editura Ars Docendi, Universitatea din București
2. Craşovan, M., 2014, cap 2.2, 2.3, în ILIE, M., 2014 (coord.), „EU CITIZEN: Handbook of instructional strategies on evidence based foundation for teaching inprimary school”,editura Eikon, Cluj-Napoca
3. Craşovan, M., Clipici, I., 2007, cap. Consilierea carierei, în Paloş, R., Sava, S., Ungureanu, D., (coord), „Educaţia adulţilor. Baze teoretice şi repere practice”, Editura Polirom, Iaşi
4. Craşovan, M., 2007, cap. Proiectarea activităţilor de formare, în Paloş, R., Sava, S., Ungureanu, D., (coord), „Educaţia adulţilor. Baze teoretice şi repere practice”, Editura Polirom, Iaşi
5. Crașovan, M., 2005, Rolul mentorului în activitatea cadrului didactic debutant, în Ionescu, M., Preocupări actuale în științele educației,Editura Eikon, Cluj-Napoca
6. Crasovan, M., 2005, cap. Proiectarea pedagogică a activităţilor de instruire şi educaţie, în volumul coordonat de I. Dumitru, D. Ungureanu, Pedagogie şi elemente de psihologia educaţiei, Editura Cartea Universitară, Timişoara
Articole
1. Craşovan., M., 2016, Transversal competences or how to learn differently, în volumul the 2nd International Conference on Communication and Education in Knowledge Society, Timisoara, 5-7 noiembrie 2015, Universitatea de Vest din Timișoara, in Philosophy, Communication, Media Sciences Series (ISSN2498-5082)
2. Crasovan, M.; Predescu, M. (2014) The need for mentoring as a resilience factor for adapting to school workplace, p. 327-332, in Ionescu, Ș. (ed.) The Second World Congress on Resilience: From Person to Society, Bologna, Medimond International Proceedings, http://www.congress.resilience.uvt.ro/documents/Congress%20on%20Resilience%202014%20E-book%20R508%2030.10.2014.pdf
3. Sava S., Crasovan M. (2013). Career counselling and validation of competencies as keys for facing unemployment. In the Volume of the 5th International conference „Education facing contemporary world issues” EduWorld, Pitesti; 29nov.- 1dec. 2012.In Procedia - Social and Behavioral Sciences, vol. 76 (2013), Elsevier ISSN 1877-0428, pages 734-738: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813007398, doi: 10.1016/j.sbspro.2013.04.196
4. Lupou, R., Crasovan, M., Mitruti, A., 2011, Competence assessment as a mean to facilitate employability, career progress and accreditation towards a qualification, in Procedia Social and Behavioral Sciences,15(2011), p.1115-1119, doi: 10.1016/j.sbspro.2011.03.248, World Conference on Educational Sciences
5. Craşovan, M., Ungureanu, D., 2010, Teachers’ convictions and beliefs regarding the professional debut, in Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2/2010 (2), p. 2829-2835, doi: 101016/j.sbspro.2010.03.4232829.2835
BDI
1. Moș, I., Crașovan, M., 2015, Intra-disciplinarity or interdiscipnarity in teaching mathematic in primary school?, in Journal of Educational Sciences, nr 1.
Crașovan, M., 2012, Bridges between career counselling and validation of competences, in Revista de Științe ale Educației, nr. 2, Editura Universității de Vest Timișoara
2. Craşovan, M., 2011, General didactics, subject didactics or area didactics?,în Revista de Ştiinţe ale Educaţiei, an XII, nr.2 (24), Editura Universităţii de Vest, Timişoara
CĂRŢI
1. Crașovan., M., 2016, Mentoratul-modalitate de pregătire profesională a viitoarelor cadre didactice, Editura Universitară București
COORDONARE CĂRȚI
1. Crasovan M., Sava S. (coord, 2012). Validation of Competencies as Part of Career Counselling, Thessaloniki: Grafimapublications
2. Craşovan, M. 2016, Educaţie-evaluare-integrare, Editura Universităţii de Vest din Timişoara
CAPITOLE DE CARTE
1. Sava, S., Crașovan, M., 2015, Conceptualizarea pedagogică a demersului didactic, ca premisă a calității procesului educațional în învățământul superior, în Potolea, D., Tacea, F.,Calitatea educației. Învățare. Dezvoltare umană, Editura Ars Docendi, Universitatea din București
2. Craşovan, M., 2014, cap 2.2, 2.3, în ILIE, M., 2014 (coord.), „EU CITIZEN: Handbook of instructional strategies on evidence based foundation for teaching inprimary school”,editura Eikon, Cluj-Napoca
3. Craşovan, M., Clipici, I., 2007, cap. Consilierea carierei, în Paloş, R., Sava, S., Ungureanu, D., (coord), „Educaţia adulţilor. Baze teoretice şi repere practice”, Editura Polirom, Iaşi
4. Craşovan, M., 2007, cap. Proiectarea activităţilor de formare, în Paloş, R., Sava, S., Ungureanu, D., (coord), „Educaţia adulţilor. Baze teoretice şi repere practice”, Editura Polirom, Iaşi
5. Crașovan, M., 2005, Rolul mentorului în activitatea cadrului didactic debutant, în Ionescu, M., Preocupări actuale în științele educației,Editura Eikon, Cluj-Napoca
6. Crasovan, M., 2005, cap. Proiectarea pedagogică a activităţilor de instruire şi educaţie, în volumul coordonat de I. Dumitru, D. Ungureanu, Pedagogie şi elemente de psihologia educaţiei, Editura Cartea Universitară, Timişoara
Premii
Contact
Birou: 242 (UVT)
E-mail: mariana.crasovan@e-uvt.ro
Birou: 242 (UVT)
E-mail: mariana.crasovan@e-uvt.ro