Lect. Univ. Dr. Loredana Marcela TRANCĂ

LoredanaTranca

Este lector universitar în cadrul Departamentului de Asistență Socială din Universitatea de
Vest din Timișoara. Este licențiată în Asistență Socială (2006), a absolvit masteratele
Management în Asistență Socială (2008) și Economie Socială (2014) și a obținut titlul de
Doctor în Sociologie (2011) la Universitatea de Vest din Timișoara cu o teză de doctorat în
domeniul adicțiilor. În cadrul Departamentului de Asistență Socială coordonează activitatea
de practică a studenților și programul de tutorat „Peer to Peer Tutoring”. A fost membră a mai
multor proiecte de dezvoltare instituțională, proiecte de cercetare, precum și proiecte de
intervenție socială, contribuind la elaborarea politicilor instituționale în domeniul incluziunii
studenților cu dizabilități.

CV complet

Domenii de interes ştiinţific

  • Practica asistenței sociale
  • Asistența socială a persoanelor cu dizabilități;
  • Asistența socială a familiei și copilului;
  • Șanse egale pentru grupurile vulnerabile (persoane cu dizabilități, romi, persoane private de libertate).
  • Incluziune socială

Publicații

  1. Editoriale

    1. Goian, C, Trancă, L. M. (ed.) (2024). Editorial Social work: Its Role, Practices and Future/ Editorial Asistența socială: rolul, practicile și viitorul ei.  Social Work Review/Revista de asistență socială 23(1): 5-11. http://www.swreview.ro/index.pl/editorial__social_work_its_role_its_practices_its_future
    2.  Goian, C., Trancă, L.M. (ed.). (2023). Editorial Social Work in a Changing Society.  Social Work Review/Revista de asistență socială 22 (1): 3-6. http://www.swreview.ro/index.pl/editorial_social_work_in_a_changing_society_en   
    3. Goian, C., Trancă, L.M. (ed.). (2022). Editorial Perspectives on the Social Protection of People with Disabilities. Social Work Review/Revista de asistență socială 21 (1): 3-6. http://www.swreview.ro/index.pl/perspectives_on_the_social_protection_of_peoplewithdisabilities  
    4. Goian, C., Trancă, L.M. (ed.). (2021). Editorial - Current research on the social implications of the pandemic caused by the coronavirus SARS-CoV-2. Social Work Review/Revista de asistență socială. 20 (1): 3-4. http://www.swreview.ro/index.pl/editorial_-_current_research_on_the_social_implications_of_the_pandemic_caused_by_the_coronavirus_sars-cov-2
    5. Goian, C., Trancă, L.M. (ed.). (2020). Editorial - 30 years since the rebirth of social assistance in Romania. Social Work Review/Revista de asistență socială. 19 (1): 3-4.
    6. Goian, C., Trancă, L.M. (ed.). (2018). Editorial - Education, Policy and Innovation in Social Work. Social Work Review/Revista de asistență socială. 17(1): 3-4.
    7. Goian, C., Trancă, L.M. (ed.). (2015) Editorial. Social Work Review/Revista de asistență socială.1.


  2. BDI:

    1.  Trancă, L. M., Safta-Zecheria, L., Borca, C.V., Lazăr, T.A., Jurca, A. M. (2024). Proposals for an Inclusive Post‑Pandemic Hybrid University.  Revista de Asistență Socială/Social Work Review. 23(1):133-151. https://journals.indexcopernicus.com/search/article?articleId=3852628
    2. Trancă, L. M., Vaidianu, N. (2024).  Case Management through the Lenses of Child Welfare Social Workers.  Proposals for an Inclusive Post‑Pandemic Hybrid University.  Revista de Asistență Socială/Social Work Review. 23(1):221-230.  https://journals.indexcopernicus.com/search/article?articleId=3852649  
    3. Bodnaru, A, Rusu, A., Vîrgă, D., Van den Broeck, A., Blonk, R. W. B., Trancă, L. M., Iliescu, D. (2023, dec.11). Efficacy of the iJobs Web-Based Psychoeducational Intervention to Improve Job Search Behavior and Promote Mental Health Among Unemployed People: Protocol for a Waitlist Randomized Controlled Trial. JMIR Res Protoc 2024;13:e55374 http://dx.doi.org/10.2196/preprints.55374  
    4. Trancă L. M.,  Țimonea, B. S. (2023)  Are Children and Young People in the Residential Social Protection System Prepared for an Independent Life?  Revista de Asistență Socială/Social Work Review 22(1) :193-204.  https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1122033  
    5. Trancă, L. M., Pușcaș, T. L. (2022) Challenges for Parents of Autistic children During the Covid-19 Pandemic. Revista de Asistență Socială/Social Work Review 21(1) : 105-113. https://web.s.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=5&sid=cb8e5dcc-a2ec-4061-9e24-2092dcbc2177%40redis
    6. Trancă, L.M., Lazăr, T.A., Savu, A., Uscatu, A. (2022). Access and equity in higher education. Case study on the needs of students with disabilities. Revista de Asistență Socială/Social Work Review 21(1) : 7-18. https://web.s.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=6&sid=cb8e5dcc-a2ec-4061-9e24-2092dcbc2177%40redis
    7.  Trancă, L. M. , Lobonț, C. M. (2021). Approaches of the Practice of Social Work in Detention Units in Western Romania during the COVID-19 Pandemic. Social Work Review. 21 (4):117-127.
    8.  Trancă, L. M., Cozmoiu, R. (2021). Social Perspectives regarding Voluntary Return Migration on Families in Western Romania. Drepturile omului.[Human Rights]. XXXI(1):59-74. http://revista.irdo.ro/pdf/numar_revista/00_revista_1_2021.pdf     
    9. Trancă, L. M. (2021). New Trends in the Communication of Social Workers during the COVID-19 Pandemic. Scientific Bulletin of the Politehnica University of Timișoara Transactions on Modern Languages. 20(1): 5-15. 
    10.  Trancă, L. M., Țimonea, B. S. (2021). Quality of Child Protection Services, between Facilitating Factors and Challenges. Case Study. Social Work Review. 20 (2): 81-92  https://journals.indexcopernicus.com/search/article?articleId=2966007  
    11. Trancă, L. M., Vîrlan, R. S. (2021). Identification of Factors Contributing to Absenteeism in Romanian Rural High School Students. Journal Plus Education. 28 (1): 194-204. https://www.uav.ro/jour/index.php/jpe/article/view/1596
    12. Baciu, E. L., Trancă, L. M. (2021). Re-framing Challenges as Opportunities: Moving a Social Work Practicum Program in an On-line Format and Making It Work. Social Work Review. 20 (1): 179 - 192. http://www.swreview.ro/index.pl/re-framing_challenges_as_opportunities_moving_a_social_work_practicum_program_in_an_on-line_format_and_making_it_work
    13. Trancă, L. (2021) Challenges for Social Workers in Residential Centres Providing Social Services in Western Romania During the COVID-19 Pandemic. Social Work Review. 20 (1): 169-178. http://www.swreview.ro/index.pl/challenges_for_social_workers_in_residential_centres_providing_social_services_in_western_romania_during_the_covid-19_pandemic.
    14. Stoia, D., Minulescu, M., Trancă, L. M., Bredicean, A. C. (2020) Autism Spectrum Disorder in Romania. Development of the First Community Center for Children with ASD from Romania. Social Work Review. 19 (1): 69-80. https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=851052
    15. Sîrbu, A., Trancă, L. M., Toma, R., Tudorel, O. I. (2020) The Parental Alienation Construct. Qualitative Analysis of the Specialty Literature. Social Work Review. 19 (1): 93-114. https://search.proquest.com/openview/4dfafd6da94a49969a827aafc7e187e3/1?pq-origsite=gscholar&cbl=105838
    16. Trancă, L. M. (2020) Role of Social Workers and Current Difficulties Faced by Social Workers in the Prevention of School Dropout in Western Romania. Social Work Review. 19 (1): 157-168. https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=851075
    17. Trancă, L. M (2019) Critical Aspects Regarding the Access of Students Coming from Rural Areas to University Qualification in Social Sciences. Journal Plus Education XXII:1 (64-71). https://www.uav.ro/jour/index.php/jpe/article/view/1230.
    18. Trancă, L. M (2018) School Dropout: a Case Study on Prevention Measures. Agora Psycho-Pragmatica. 12 (2): 196-206. https://www.uav.ro/jour/index.php/app/issue/view/73.
    19. Trancă, L. M. & Neagoe, A. (2018) The Importance of Positive Language for the Quality of Interpersonal Relationships. Agora Psycho-Pragmatica. 12 (1): 69-77. http://www.uav.ro/jour/index.php/app/article/view/938.
    20. Trancă, L. (2018) Critical aspects in the building of professional and transversal skills in the academic environment for students majoring in social work. Journal Plus Education. 20 (2): 45-56. https://www.uav.ro/jour/index.php/jpe/issue/view/72.
    21. Neagoe, A., Trancă, L., Vlaicu, L., Bălăuță, D. (2018) "Values Focused Social Work Practice" Master’s Degree – a Model of Pedagogical Good Practice. Social Work Review. XVII (1) : 27-32. https://search.proquest.com/docview/2023971162?pq-origsite=gscholar
    22. Trancă, L. M. (2018). Integrated Intervention in Psycho-Active Substance Use: a Case Study. In Tomiță, M. (ed.). INTERNATIONAL CONFERENCE MULTIDISCIPLINARY PERSPECTIVES IN THE QUASI-COERCIVE TREATMENT OF OFFENDERS, The 7th Edition GROUPS WITH SPECIAL NEEDS IN COMMUNITY MEASURES. 13th-14th September, 2018, Timisoara, Romania. Bologna: Filodiritto International Proceedings, Filodiritto Publlishing. 229-234.
    23. Trancă, L.M. (2017). Role of supervision in drug consumer case management. In Tomiță, M. (ed.). INTERNATIONAL CONFERENCE MULTIDISCIPLINARY PERSPECTIVES IN THE QUASI-COERCIVE TREATMENT OF OFFENDERS, The Sixth Edition: MASS SUPERVISION. 11-12 May 2017, Freiburg, Germany. Bologna: Filodiritto International Proceedings, Filodiritto Publlishing. 107-111.
    24. Trancă, L.M. (2016). Features of Discrimination in Higher Education in the Context of Intercultural Education. In Baciu, E.L., Tomiță, M.A. (2016). Social inclusion and equal opportunities, SIEO 2016. Bologna: Filodiritto International Proceedings, Filodiritto Publlishing.
    25. Trancă, L.M. (2016). Competences of Students in Social Work from the Perspective of Practical Work Supervisors in the Field of Delinquency. In Tomiță, M.A. (ed.). The fifth International Conference MULTIDISCIPLINARY PERSPECTIVES IN THE QUASI-COERCIVE TREATMENT OF OFFENDERS – Probation as a field of study and research: From person to society. 31 March – 01 April, 2016 in Timisoara- Romania. Bologna: Filodiritto International Proceedings, Filodiritto Publlishing.
    26. Trancă, L.M., Runcan, P.L. (2013). Domestic Violence – Factors Contributing To School Dropout (A Case Study). Today’s Children Tomorrow’s Parents. 36, 26-31. http://tctp.cicop.ro/documente/reviste-en/revista-TCTP-nr-36.pdf.
    27. Trancă, L.M., Runcan, P.L. (2013). Communication and Conflict in Workaholic Families. Social Work Review/Revista de asistență socială. 2, 113-123. https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=187621.
    28. Tomiță, M., Merz, A., Trancă, L.M. (2011). Fighting against the consumption of the psychoactive substances. Today’s Children Tomorrow’s Parents. 29, 51-60. http://tctp.cicop.ro/documente/reviste-en/revista-nr-29-en.pdf.
    29. Trancă, L.M., Morcan, O.A. (2010). The psycological structure profile of the future social workers from the transactional analysis perspective. Studii de ştiinţă şi cultură. 2 (21), 276 – 278. http://www.revista-studii-uvvg.ro/images/stories/iunie_2010/profilul-structurii.pdf.


  3. CĂRŢI

    1. Trancă, L. M. (ed.) (2022). Recent concerns in social work : selection of papers presented at the First International Conference "Social work, through the eyes of young researchers". București: Pro Universitaria
    2. Goian, C., Trancă, L.M. (coord.) (2015) Formarea practică în asistență socială. Timișoara: Editura de Vest.




  1. CAPITOLE DE CARTE

 

    1. Safta-Zecheria, L., Trancă, L.M., Jurca, A.M., Borca, C.V., & Lazar, T.A., (2024). Inclusive research strategies for conducting hybrid photovoice with university students with visual and other disabilities. In Sage Research Methods: Diversifying and Decolonizing Research. SAGE Publications, Ltd., https://doi.org/10.4135/9781529689815 
    2. Trancă, L. M. (2023). Documente privind acreditarea furnizorilor de servicii sociale și licențierea serviciilor rezidențiale pentru persoane vârstnice. În Goian, C. (coord.). Asistența persoanelor vârstnice în instituții rezidențiale. Iași: Polirom. Pp. 243-275.
    3. Trancă, L. M. (2022). A SWOT analysis of the online peer-to-peer tutoring program: A case study of the Faculty Sociology and Psychology, West University of Timișoara. In Boldt-Jaremko, T., Onea, C. E., Grosu, D, & Paetzold, U. (Hrsg.). Lokal und Transnational in der Sozialen Arbeit. Perspektiven der Sozialen Arbeit aus Deutschland, Polen und Rumanien. Berlin: Peter Lang GmbH. Pp.33-46. DOI 10.3726/b20149.
    4. Vaidianu, N. F. & Trancă, L. M (2022). Issues regarding parental alienation during the COVID-19 pandemic. In Trancă, L. M. (ed.). Recent concerns in social work : selection of papers presented at the First International Conference "Social work, through the eyes of young researchers". București: Pro Universitaria.pp.55-60.
    5. Damian, E. & Trancă, L. M. (2022). Le role de l’assistant social dans le gestion des cas de personnes en situation de handicap. In Trancă, L. M. (ed.). Recent concerns in social work : selection of papers presented at the First International Conference "Social work, through the eyes of young researchers". București: Pro Universitaria. Pp. 157-170.
    6. Trancă, L. M. (2022). Îl ajut pe cel care are nevoie de mine pentru că, ajutându-l, mă pot împlini. Interviu cu domnul profesor universitar emerit dr. Viorel Prelici. In Runcan, P. (coord.). Călătoria vieții. (volum 2) Timișoara: Editura de Vest. pp. 21-30. DOI: 10,51820/AUTENTIC.2022.Vol.2.
    7.  Trancă, L. M. (2022). Valențele recunoștinței în călătoria vieții. In Runcan, P. (coord.). Călătoria vieții. (volum 1), Timișoara: Editura de Vest. pp.171-184. DOI: 10,51820/AUTENTIC.2022.Vol.1 
    8. Trancă, L. M. (2021). Abilitățile consilierului și mentorului. Asemănări și deosebiri. In Runucan, P. (coord.). Consiliere și Mentorare cu Impact. Vol 2. Ed. Pp.249-266.  DOI: 10.51820/autentic.2021.vol.3
    9. Trancă, L. M. (2019), Magistrorum exempla, non verba discipulos educant. In Goian, C. (coord.) Viorel Prelici - profesorul, omul – Jubileu 80. Timișoara: Editura de Vest. 75-77.
    10. Trancă, L. M. (2018). Integrated Intervention in Psycho-Active Substance Use: a Case Study. In Tomiță, M. (ed.). INTERNATIONAL CONFERENCE MULTIDISCIPLINARY PERSPECTIVES IN THE QUASI-COERCIVE TREATMENT OF OFFENDERS, The 7th Edition GROUPS WITH SPECIAL NEEDS IN COMMUNITY MEASURES. 13th-14th September, 2018, Timisoara, Romania. Bologna: Filodiritto International Proceedings, Filodiritto Publlishing. 229-234.
    11. Trancă, L.M. (2017).  Role of supervision in drug consumer case management. In Tomiță, M. (ed.). INTERNATIONAL CONFERENCE MULTIDISCIPLINARY PERSPECTIVES IN THE QUASI-COERCIVE TREATMENT OF OFFENDERS, The Sixth Edition: MASS SUPERVISION. 11-12 May 2017, Freiburg, Germany. Bologna: Filodiritto International Proceedings, Filodiritto Publlishing. 107-111.
    12. Trancă, L.M. (2016). Features of Discrimination in Higher Education in the Context of Intercultural Education. In Baciu, E.L., Tomiță, M.A. (2016). Social inclusion and equal opportunities, SIEO 2016. Bologna: Filodiritto International Proceedings, Filodiritto Publlishing.
    13. Trancă, L.M. (2016). Competences of Students in Social Work from the Perspective of Practical Work Supervisors in the Field of Delinquency. In Tomiță, M.A. (ed.). The fifth International Conference MULTIDISCIPLINARY PERSPECTIVES IN THE QUASI-COERCIVE TREATMENT OF OFFENDERS – Probation as a field of study and research: From person to society.  31 March – 01 April, 2016 in Timisoara- Romania. Bologna: Filodiritto International Proceedings, Filodiritto Publlishing.
    14. Trancă, L.M., Morcan, O.A. (2016). Intervenția multidisciplinară în cazul demenței Alzheimer. In Bucur, E., Bucur, V.M. (coord.). Asistenţa Socio-Medicală Comunitară. Provocări și soluții pentru protecția socială a sănătatea comunitară. Timișoara: Editura de Vest. 163-172.
    15. Trancă, L.M. (2016). Aspecte etice în consilierea persoanelor dependente de muncă și a familiilor acestora. In Bucur, E., Bucur, V.M. (coord.). Asistenţa Socio-Medicală Comunitară. Provocări și soluții pentru protecția socială a sănătatea comunitară. Timișoara: Editura de Vest. 155-162.
    16. Trancă, L.M. (2016). Alcoolism. În Neamțu, G. (coord.). Enciclopedia asistenței sociale. Iași: Polirom. 80-86.
    17. Trancă, L.M. (2016). Sevraj. În Neamțu, G. (coord.). Enciclopedia asistenței sociale. Iași: Polirom. 815-816.
    18. Trancă, L.M. (2016). Workaholism. În Neamțu, G. (coord.). Enciclopedia asistenței sociale. Iași: Polirom. 991-995.
    19. Trancă, L.M., Goian, C., Runcan, P.L. (2015). Organizarea şi desfăşurarea activităţii de formare practică. In Goian, C., Trancă, L.M. (coord.). Formarea practică în asistența socială. Timișoara: Editura de Vest. 11-38.
    20. Trancă, L.M. (2015). Tehnici și abilități utilizate în practica asistenței sociale a persoanelor cu dizabilități de către studenți. In Goian, C., Trancă, L.M. (coord.). Formarea practică în asistența socială. Timișoara: Editura de Vest. 92-100.
    21. Trancă, L.M., Bîrneanu, A.G. (2015). Elemente de reper în activitatea de formare practică a studenţilor. In Goian, C., Trancă, L.M. (coord.). Formarea practică în asistența socială. Timișoara: Editura de Vest. 105-171.
    22. Trancă, L.M. (2015). Die professionelle Ausbildung von Sozialarbeitern in Rumanien. In Sagebiel, J., Muntean, A., Sagebiel, B. (Hg.) Zivilgesellschaft und Soziale Arbeit. Herausforderungen und Perspektiven an die Arbeit im Gemeinwesen in Rumanien und Deutschland. Munchen: AG SPAK Bucher. 254-274.
    23. Trancă, L.M., Morcan, O.A. (2014). Psycho-social Implications of Workaholism on Family Relationships. In Constantineanu, C., Runcan P, Runcan, R. (ed.). Authority & Power of Christian Values. Bucureşti: Editura Didactică şi Pedagogică. 83-88.
    24. Morcan, O.A., Trancă, L.M. (2014). Elderly Living with Alzheimer`s Disease and Their Carers/Family: A Case Study (Romania and Germany). In Runcan, P.L, Rață, G. (ed.). Applied Social Psychology. Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing. 201-213. (ISBN (10): 1-4438-5667-3.
    25. Petracovschi, S., Runcan, P.L, Trancă, L.M. (2014). The Difficulty of Pursuing Sport and Study at High Levels in Romania. In Rață, G., Runcan, P.L. (ed.). Education and Continuous Education. Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing. 49-56.
    26. Trancă, L.M. (2014). Disfunctions in workaholics’ families. In Runcan, P.L., Rață, G., Iovu, M.B. (ed.). Child & Family Welfare. Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing. 41-50.
    27. Trancă L. (2013). Psychosocial and behavioral profile of families with workaholic members. In Rogobete, I., Neagoe, A. (ed.). Contemporary Issues Facing Families: An Interdisciplinary Dialogue, Bonn, Germany: Verlag für Kultur und Wissenschaft / Culture and Science Publication. 91-98.
    28. Trancă, L.M. (2013). The Relation between Workaholism and Work Engagement. In Runcan, P.L., Raţă, G., Cojocaru, Ș. (ed.). Applied Social Sciences: Social Work. Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing. 125-134.
    29. Trancă, L.M. (2012). Impactul dependenței de muncă asupra relațiilor familiale. In Lazăr, F., Buzducea, D. (coord.). Cercetări aplicative în asistență socială, Bucureşti: Editura Universității din București. 219-239.

Premii

 

  • PREMIUL PERSONALITATEA ANULUI 2023 ÎN PROMOVAREA EDUCAȚIEI ȘI FORMĂRII ÎN ASISTENȚĂ SOCIALĂ, obținut în cadrul celei de-a X-a ediții a Galei Naționale a Excelenței în Asistență Socială, organizată de Colegiul Național al Asistenților Sociali din România (CNASR) în urma procesului de nominalizare de către Sucursala Timiș a CNASR și pe baza jurizării de către membrii CNASR. Distincția a fost oferită pentru aportul valoros, constant și eficient adus la dezvoltarea Asistenței Sociale și la promovarea profesiei de Asistent Social în România. 19.03.2024  
  • DISTINCȚIA SPECIALĂ „PROF E-TARE” , obținută în cadrul celei de-a XIII-a ediții a Galei Profesorului Bologna, organizată de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) în urma procesului de nominalizare și observare a cadrului didactic de către studenții evaluatori ai ANOSR. Distincția a fost oferită  cadrelor didactice care folosesc tehnologia și metodele potrivite de predare în mediul online pentru a asigura un învățământ centrat pe student, luminează minți și formează caractere. 30.05.2021     

Contact

Birou: 616
E-mail: loredana.tranca@e-uvt.ro