Lect. Univ. Dr. Leyla Safta-Zecheria

Dr. Leyla Safta-Zecheria este lector universitar doctor în cadrul Departamentului de Științele Educației al UVT din Octombrie 2022. Anterior a ocupat poziția de asistent de cercetare în cadrul aceluiași departament. Are studii de Pedagogie (licență, Universitatea București) și Studii Europene (licență, Universitatea din Bremen), Etnologie Europeană (masterat, Universitatea Humboldt din Berlin) și Științe Politice/Politici Publice (doctorat, Universitatea Central Europeană din Budapesta). A fost cercetător invitat și a beneficiat de stagii de studiu și cercetare la multiple instituții și universități din lumea întreagă, printre care se numără: Centrul de Studii Avansate Institut für die Wissenschaften vom Menschen, Viena (Austria), Universitatea din Sao Carlos (Sao Paulo, Brazilia), Universitatea din Toronto (Canada) și New Europe College București. Preocupările ei recente de cercetare sunt axate pe intersecția dintre inegalitate și educație și vizează studiul dizabilității, al inechității educaționale, al (de-)segregării educaționale, al migrației și al memoriei sociale. De asemenea, este interesată de studiul învățării active și colaborative în proiecte de cercetare-acțiune, precum și de studiul genealogic al domeniului sociologiei educației și al dizabilității.

Cursurile predate

Sociologia Educației (licență)

Etică, integritate și scriere academică (licență)

Pedagogia comunității (licență)

Practică de specialitate (licență)

CV complet

Incluziune, dizabilitate, echitate, migrație, memorie socială, metode participative, învățare activă, cercetare-acțiune, sociologia educației

Articole

ISI

Mitescu-Manea, M., Safta-Zecheria, L., Neumann, E., Bodrug-Lungu, V., Milenkova, V., & Lendzhova, V. (2021). Inequities in first education policy responses to the COVID-19 crisis: A comparative analysis in four Central and East European countries. European Educational Research Journal. 20:5, 543-563.

Safta-Zecheria, L. (2020). Challenges posed by COVID-19 to the health of people with disabilities living in residential care facilities in Romania. Disability & Society35(5), 837-843.

Safta-Zecheria, Leyla. (2020) "Announcement of doctoral theses." Disability & Society35(5): 860-860.

BDI

Safta-Zecheria, L. (2023). Biopolitics, care and the transformations of a large institution for children with disabilities in Romania from 1956 to 2015. Journal of Contemporary Central and Eastern Europe, 1-22. https://doi.org/10.1080/25739638.2023.2182504

Safta-Zecheria, L., Mitescu Manea, M., & Neumann, E. (2022). Teachers’ Right to Health in the Policy Debates During the Covid-19 Pandemic in Hungary and Romania. REVISTA DE PEDAGOGIE70(2), 67-91. http://real.mtak.hu/160152/1/RP-2.2022-4.pdf

Safta-Zecheria, L., Ştefanigă, S., Negru, I. A., Virag, F. H., & Mărgineanu, A. (2021).Collaborative learning in an action research project responding to challenges of online education during the Covid-19 pandemic. Journal of Pedagogy1, 7-29.

Mitescu-Manea, M., Safta-Zecheria, L., Neumann, E., Bodrug-Lungu, V., Milenkova, V., & Lendzhova, V. (2021). Teachers’ digital competences in the first educational policy responses to the COVID-19 crisis in four countries. Journal of Educational Sciences22(1), 43.

Safta-Zecheria, L., Ștefănigă, S. A., Negru, I. A., & Virag, F. H. (2020) Challenges experienced by teachers regarding access to digital instruments, resources, and competences in adapting the educational process to physical distancing measures at the onset of the COVID-19 pandemic in Romania. Journal of Educational Sciences21(2), 69-86.

Alexandru, M., Cui, I.N., Dobri C., Ghiță C., Ionică M.E., Mușescu A.A., Serea V.V.L. & Safta-Zecheria L. (2020) Competences of Future Education Professionals. Approaches in the Context of Covid-19 Social Distancing Measures Journal of Pedagogy/ Revista de Pedagogie 1: 137-156.

Safta-Zecheria, L. (2018). The infantilization of intellectual disability and political inclusion: a pedagogical approach. Revista de Științe ale Educației, 2018: 38(2), 104-112.

Safta-Zecheria, L. (2015). Engaging the Politics of NGO Human Rights Advocacy: A Critical Reading of Amnesty International’s Memorandum to the Romanian Government Concerning Inpatient Psychiatric Treatment in Postsocialist Neoliberalization, Studia Europeae, 2015:1, pg. 73-96

CĂRŢI

CAPITOLE DE CARTE

Safta-Zecheria, L. (2022) What does migration mean to young people on the European economic periphery? In  Wiebke Sievers, Rainer Bauböck, Ivan Josipovic, Dženeta Karabegović and Kyoko Shinozaki (eds.) Jenseits der Migrantologie: Aktuelle Herausforderungen und neue Perspektiven der Migrationsforschung Volume: Jahrbuch Migrationsforschung 6 Publisher: ÖAW (Osterreichische Akademie der Wissenschaften) https://imz-tirol.at/images/stories/leitbilder_interviews_mehr/Jenseits_der_Migrantologier_2022_gesamt.pdf#page=120

Safta-Zecheria, L. (2022) The Authoritarian Turn Against Academics in Turkey: Can Scholars Still Show Solidarity to Vulnerabilised Groups? In Cantat, C., Cook, I. M., & Rajaram, P. K. (Eds.). (2022). Opening Up the University: teaching and learning with refugees (Vol. 5). Berghahn Books. https://doi.org/10.3167/9781800733114

Safta-Zecheria, L. (2019). Educația adulților în context internațional în Sava, Simona & Paloș, Ramona (2019) Educația adulților: Baze teoretice și repere practice, Iași: Polirom, pg. 85- 96

Safta-Zecheria, L. (2015). European Governance and the Romanian Cartel Alfa Trade Union Confederation in Landgraff, Christin and Pleines, Heiko (eds.) Interest Representation and Europeanization of Trade Unions from EU Member States of the Eastern Enlargement, ibidem Verlag, Stuttgart, 2015, pg. 277- 294

 

Ciumăgeanu, M.D., Diana-Luisa Avrama, Avram D.L., Mitescu-Manea M., Negru I.A., Safta-Zecheria, L. Ștefănigă S., Virag F.H. (2021) Concept mapping and emic participatory community-based research with youth in the times of the COVID-19 pandemic in Mihaela Suditu, Cristina Georgiana Safta (editors), CHALLENGES AND CONSTRAINTS IN THE KNOWLEDGE SOCIETY. TEACHERS FOR KNOWLEDGE SOCIETY, Iași: Institutul European.

Mitescu-Manea M., Avram D.L., Ciumăgeanu M.D., Negru I.A., Safta-Zecheria, L. Ștefănigă S., Virag / Ethical implications of youth participation in educational action research in the context of the COVID-19 pandemic in Mihaela Suditu, Cristina Georgiana Safta (editors), CHALLENGES AND CONSTRAINTS IN THE KNOWLEDGE SOCIETY. TEACHERS FOR KNOWLEDGE SOCIETY, Iași: Institutul European.

Academic Achievement Award for Advanced Doctoral Students, Central European University Budapest (2017)

Academic Achievement Award for First-Year Doctoral Students, Central European University Budapest (2015)

Birou: 336

E-mail: leyla.safta@e-uvt.ro

Consultații: (online și față în față, după confirmare prin email): Marți 14.30-16.30. Miercuri, 11.20-13.00;