Extracurricular

Pentru Facultatea de Sociologie și Psihologie, calitatea reprezintă un obiectiv important. Acest lucru se reflectă nu numai în programele de studii puse la dispoziția studenților, ci și în activitățile organizate pentru și cu studenți, în timpul liber. Dintre acestea, amintim:

SocioVeloClub

SocioUVT Velo Club, înființat în iunie 2013, adună în jurul său studenți și cadre didactice din cadrul Departamentului de Sociologie (și nu numai), Universitatea de Vest din Timișoara. Ceea ce ne unește este pasiunea comună pentru biciclete și pentru ieșirile în natură în împrejurimile orașului în care studiem și muncim. Pe lângă faptul că facem mișcare și socializăm, ne formăm ca echipă și demonstrăm că: … sociologia este mai mult decât sociologie. Ne gasiti si pe facebook la SocioVelo Club

Grupuri studențești de discuții

Grupul studentesc de lucru I4 este focusat pe analiza si organizarea de dezbateri cu privire la fenomenul Industry 4.0. Grupul aduce in discutie subiecte referitoare la impactul automatizarii si robotizarii asupra pietei fortei de munca. Este format din studenti ai Departamentului de Sociologie, coordonatorul activitatii fiind conf. univ. dr. Ciprian Panzaru.

Oglinzile cărților – Cercul de lectură al Departamentului de Științe ale Educației, coordonator Conf. univ. dr. Adia Chermeleu

Cercul științific al Departamentului de Științe ale Educației

Proiectul editorial studentesc 3sute1

Publicatia studenteasca 301 este un proiect initiat de studentii Sectiei de Sociologie in 1992. Dupa doua decenii a fost reiterata seria noua in 2014. coordonata de conf. univ. dr. Bogdan Nadolu. Continuturile abordate nu reprezinta pozitia oficiala a DS, FSP sau UVT, ci constituie o activitate extra-curriculara voluntara pentru studenii de la specializarile Sociologie si RU. Toate numerele aparute pana acum pot fi vizualizate aici

Conferințe studențești

Dragi studenți și tineri cercetători,

Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București și Centrul International de Cercetare si Educatie in Tehnologii Inovativ Creative – CINETic organizează,în perioada 25-29 noiembrie 2017, conferința interuniversitară TEATRUL ȘI INTERDISCIPLINARITATEA. MEDIILE DIGITALE ȘI ARTELE SPECTACOLULUI CONTEMPORAN
La eveniment sunt invitați să participe studenți din toate centrele universitare (studii de licență, master sau doctorat) – nu doar din domeniile Teatru și Artele spectacolului sau Cinematografie și Media, ci și de la specializări din Arhitectură, Arte vizuale, Inginerie, Electronică, Informatică, Psihologie etc. Ne dorim să creăm, astfel, o rețea activă de colaborare interuniversitară și interdisciplinară.
Mai multe informații puteți obține AICI

Conferinţa naţională studențească în domeniul științelor socio-umane “Specialiștii de azi, practicienii de mâine!” organizată de Facultatea de Sociologie şi Psihologie din cadrul Universităţii de Vest din Timişoara, ce va avea loc între 14-16 iulie 2017.
Mai multe informații puteți găsi aici

Formular de înscriere

Conferinţa naţională studențească Educație pentru viitor. Perspective ale viitorilor specialiști în Științele Educației.organizată de Facultatea de Sociologie şi Psihologie din cadrul Universităţii de Vest din Timişoara, Departamentul de Științe ale Educației, ce va avea loc în 18-19 mai 2017.
înscriere

Mai multe informații puteți găsi aici

Capsule de management și leadership educațional

Ideea capsulelor de management și leadership educațional dezvoltate de studentele programului masteral în Management Educațional și Dezvoltare Curriculară (MEDC), derulat de Departamentul de Științe ale Educației, Facultatea de Sociologie și Psihologie din cadrul Universității de Vest din Timișoara este de a veni în sprijinul directorilor de școli cu resurse și modalităţi de a îmbunătăţi performanţa managementului şcolar, așa cum sunt acestea evidențiate de cercetarea educațională. 

Dna prof.univ.dr. Simona Sava a pornit această inițiativă în cadrul cursului de Legislație și politici educaționale nu numai pentru a forma și obișnui masteranzii cu conceperea de demersuri informate de date empirice, dar și pentru a sprijini astfel de abordări în rândul directorilor de școli, prin a le pune la dispoziție resurse sintetizate din literatura de specialitate. Ruptura, decalajul dintre rezultatele cercetărilor educaționale și valorificarea lor în practica educațională din școală de către profesori și directori sunt semnalate constant, dar pași pentru a ameliora această situație sunt mai puțin vizibili. Profesorii și directorii adesea nu au timpul, interesul sau competența de a fi la curent cu rezultatele cercetărilor științifice, de a le interpreta, considerând că sunt prea încifrat și tehnicist scrise.

Pentru că un management informat de date pornește de la o diagnoză corectă a realității din școală, am căutat să punem la dispoziția directorilor și instrumente diagnostice, validate științific, pe care să le poată aplica în școală. Am căutat să sintetizăm și resurse complementare la care pot apela dacă doresc să aprofundeze problematica prezentată în fiecare capsulă.

Demersurile noastre se îndreaptă spre a sprijini directorii de școli, deoarece eficacitatea profesorilor este influențată şi de eficiența liderului şcolar, așa cum numeroase cercetări și practica educațională o reliefează. Vom reveni și cu alte capsule, pastile informaționale sintetizate, bazate pe date, pentru a sprijini profesorii și managerii educaționali în eforturile lor de a realiza educație de calitate, informată de date științifice.

Leadership transformațional

Mindset antreprenorial

Cum putem identifica, asigura și menține sănătatea mentală și starea de bine a profesorilor