Ideea capsulelor de management și leadership educațional dezvoltate de studentele programului masteral în Management Educațional și Dezvoltare Curriculară (MEDC), derulat de Departamentul de Științe ale Educației, Facultatea de Sociologie și Psihologie din cadrul Universității de Vest din Timișoara este de a veni în sprijinul directorilor de școli cu resurse și modalităţi de a îmbunătăţi performanţa managementului şcolar, așa cum sunt acestea evidențiate de cercetarea educațională.
Dna prof.univ.dr. Simona Sava a pornit această inițiativă în cadrul cursului de Legislație și politici educaționale nu numai pentru a forma și obișnui masteranzii cu conceperea de demersuri informate de date empirice, dar și pentru a sprijini astfel de abordări în rândul directorilor de școli, prin a le pune la dispoziție resurse sintetizate din literatura de specialitate. Ruptura, decalajul dintre rezultatele cercetărilor educaționale și valorificarea lor în practica educațională din școală de către profesori și directori sunt semnalate constant, dar pași pentru a ameliora această situație sunt mai puțin vizibili. Profesorii și directorii adesea nu au timpul, interesul sau competența de a fi la curent cu rezultatele cercetărilor științifice, de a le interpreta, considerând că sunt prea încifrat și tehnicist scrise.
Pentru că un management informat de date pornește de la o diagnoză corectă a realității din școală, am căutat să punem la dispoziția directorilor și instrumente diagnostice, validate științific, pe care să le poată aplica în școală. Am căutat să sintetizăm și resurse complementare la care pot apela dacă doresc să aprofundeze problematica prezentată în fiecare capsulă.
Demersurile noastre se îndreaptă spre a sprijini directorii de școli, deoarece eficacitatea profesorilor este influențată şi de eficiența liderului şcolar, așa cum numeroase cercetări și practica educațională o reliefează. Vom reveni și cu alte capsule, pastile informaționale sintetizate, bazate pe date, pentru a sprijini profesorii și managerii educaționali în eforturile lor de a realiza educație de calitate, informată de date științifice.
Leadership transformațional
Mindset antreprenorial
Cum putem identifica, asigura și menține sănătatea mentală și starea de bine a profesorilor
Cum putem susține sănătatea emoțională și starea de bine a copiilor în grădiniță?
Evaluarea standardizată - implicații legislative și politice
Formarea profesorilor în pedagogie digitală